گزارش دومین جلسه گروه آموزش آمادگی دفاعی
بسمه تعالی
خلاصه مباحث مطرح شده در دومین جلسه گروههای آموزشی – آمادگی دفاعی
سالن شهید عفیفی – تاریخ 26/11/87
جلسه با ذکر صلوات برمحمد و آل محمد با حضور همکاران تشکیل گردید. جلسه بصورت کارگاهی و هر چهار نفر یک گروه اجرا شد.
گروه اول به بررسی مباحث ترم اول پرداخته که نتایج آن بشرح زیر است:
1- بهتر است در صفحه 5 زیر نمودار شرح مختصری نوشته شود.
2- بهتر است در تعریف بسیج از کلمات ساده تر و کوتاهتر استفاده شود.
3-در قسمت اسوه های بسیج ذکر حداقل زندگی نامه شهدای دانش آموز لازم است.
4-در صفحه 15 در ادامه تعریف دفاع غیر نظامی ، تعریف پدافند غیر عامل الزامیست.
گروه دوم به بررسی مباحث ترم دوم پرداخته که عبارت از :
1- درقسمت به کارگیری مهارتهای فردی،گروهی وامکانات در دفاع
الف) به تشریح تاکتیک ها از قبیل عوارض زمین، استتار،اختفاء و.. بپردازند.
ب) دربحث سنگر با ذهنیت قبلی پناهگاه و جانپناه ،سنگر را مکانی منسب معرفی کنند.
ج) اصول پاسداری برای دختران حذف و برای پسران با توضیحات بیشتر گذاشته شود.
2-بخش حفاظت اطلاعات بیشتر توضیح داده شود.
3- در بخش امداد و کمکهای اولیه بحث بانداژ نیز مطرح شود.
...و نظرات دیگر که عین برگ نقد و بررسی جهت اقدامات لازم به استان ارسال میگردد.
گروهی هم به نقد و بررسی سئوالات ترم اول پرداختند .
سرگروه نیز با توجه به تقاضای بعضی از همکاران جزوه ای در رابطه با جهت یابی و توضیحات آن تهیه و در جلسه در اختیار همکاران قرار داد.
جلسه پس از ساعتی بحث و بررسی مطالب یادشده با رضایت همکاران بپایان رسید.